Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené
24. listopadu 2024, svátek má Emílie
Reakce - David Michalička
Zpravidla v každém vydání Říčanského kurýru je vypsané jedno téma jako to hlavní, co občany nebo město nejvíce (asi) zajímá.
V tom minulém se vše točilo okolo kontroverzní vyhlášky ohledně pravidel venčení psů. Bylo zde napsáno již dost, takže asi nemá cenu dále vířit vášně a je možné jen čekat, jestli město tuto vyhlášku zruší, nebo alespoň zmírní. Pokud by ale nebylo tohoto tématu, tak by se tam jistě psalo (nebo alespoň mělo psát) o dokončení rekonstrukce ulice Rooseveltova.
Tuto akci od jejího začátku provázelo mnoho problémů a hlavně špatná komunikace mezi městem a občany. Několikrát se odkládal termín dokončení, a když už je dílo hotové, tak v takovém stavu, že se „odborník diví a laik žasne“. Den před otevřením se rychle rozbíjel asfalt (asi se na něco zapomnělo) a hrboly na vozovce sice někde zmizely, ale někde se zase objevily nové. U nové a takto dlouho rekonstruované komunikace to vzbudí jen údiv. Zlatým hřebíčkem je ostrůvek (pravděpodobně pro zeleň), na který máte šanci narazit, když pojedete od Masarykova náměstí směrem dolů pod hrad. Je tam udělán naprosto nepatřičně proti smyslu jízdy a vzhledem k tomu, že se zde jedná o povrch z dlažebních kostek, tak jsem zvědav, jak si s tím řidiči poradí, až trošku naprší, nebo v zimě namrzne. On i při rychlosti 40 km/hod. ten ostrůvek velmi překvapí.
Město jakožto účastník stavebního řízení mělo určitě možnost vyjádřit se k projektu, ale tady se jaksi zaspalo.
No hlavní téma bylo ale tentokrát jiné.
Ladislav Musil, zastupitel
Ano, nová vozovka Rooseveltovy ulice se nepovedla. Občan jistě očekával perfektní výsledek, když rekonstrukce trvala tak dlouho. Pravda, stav silnice je dnes výrazně lepší, než byly záplatované dlažební kostky, ovšem kvalita provedení měla být vyšší. Kdo za to může?
Silnice patří Středočeskému kraji, který byl též investorem celé akce. Výběr projektanta, realizace, kontrola a převzetí nové vozovky byly tedy plně v režii kraje.
Město Říčany jako spoluzadavatel dozorovalo a platilo chodníky a inženýrské sítě. Myslím, že rozdíl ve kvalitě je vidět. Osobně jsem přesvědčen, že nebýt námi iniciované výměny projektanta a koordinace celé stavby ze strany města, silnice nestála dodnes.
Křižovatka pod hradem s „ostrůvkem“ je dle mého názoru výrazně bezpečnější a přehlednější než předchozí „mini“ kruhový objezd, jde jen o zvyk. L. Musilem zmiňované vykousnutí je z důvodu existujícího vjezdu.
David Michalička, radní
Redakční systém i-servis
(c) Mediální a komunikační servis Říčany, o.p.s. 2024 Všechna práva vyhrazena